Friends and Photography: Spyros Petritakis

by Nandia Foteini Vlachou

.

Θανάσης Αποστόλου

.

Σκληρός δίσκος, εξωτερικός, με εξωτερική τροφοδοσία, μαύρου χρώματος.

Κουτάλι σούπας, ασημένιο· η πίσω πλευρά της λαβής φέρει την εγχάρακτη επιγραφή Châlons Alexandrie.

Τετρασέλιδο φυλλάδιο ψητοπωλείου με την επωνυμία «Οι ολυμπιονίκες».

Έγχρωμη φωτογραφία δεκαεξάχρονου αγοριού, προφίλ, δεκαετία του ’80.

Σατέν φιογκάκι στηθόδεσμου, χρώματος πράσινου Βερονέζε.

Πλακέ κορδόνι παπουτσιού εκατόν είκοσι εκατοστών, χρώματος κυανού Πρωσίας.

Διάφανη ιαπωνική ξύστρα μολυβιών.

Επιστολή ταχυδρομημένη τον Αύγουστο του 1999· γκρίζος φάκελλος, ανοιγμένος επιμελώς στην άνω πλευρά, ο οποίος φέρει τέσσερα γραμματόσημα και αυτοκόλλητη ετικέτα με την ένδειξη «κατεπείγον – express»· τα ταυτόσημα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη είναι χτυπημένα σε γραφομηχανή.

Επιστολή ταχυδρομημένη τον Αύγουστο του 2013, σχεδόν όμοια με την προαναφερθείσα.

Γυάλινος ογκομετρικός κύλινδρος των εκατό χιλιοστόγραμμων.

Η ελληνική έκδοση των Θλιβερών τροπικών του Κλωντ Λεβί-Στρως εγκιβωτισμένη κατά τα τρία τέταρτα σε μπετό.

Πάνω από εκατό γράνες, με μάτι διαμέτρου τριάντα χιλιοστόμετρων, καρφιτσωμένες στην άνω πλευρά μια χάρτινης κασετίνας τσιγάρων.

Σπιρτόκουτο με την επιγραφή Indian Cat της βιομηχανίας Κόμοριν, Κοβιλπάττι, Ταμίλ Ναντού, Ινδία, στο οποίο φυλάσσεται κρανίο κότσυφα.

Ταϊβανέζικη γόμα, μαλακή, μάρκας Πεντέλ.

Γιάννη Σκαρίμπα, Βοϊδάγγελοι, εκδόσεις Αίγαγρος, Αθήνα 1968.

Πέντε τετράδες αυτόματων φωτογραφιών, από σκοτεινό θάλαμο δημόσιου χώρου, κλεισμένες σε παχύτοιχο γυάλινο βαζάκι με εσμυρισμένο πώμα· η κοπέλα, σε ποικίλους μορφασμούς, το αγόρι, καπνίζει· στη μια εξ αυτών διακρίνεται μόνο το προπέτασμα του λευκογάλανου καπνού.

Δεκαοχτώ ιαπωνικά πινέλα καλλιγραφίας.

Πέντε γαλλικά πινέλα ακουαρέλας.

Ένα χειροποίητο ολλανδικό πινέλο ελαιογραφίας.

Ατσάλινο σταχτοδοχείο πούρων· εμπεριέχει εικοσιοκτώ άφιλτρα αποτσίγαρα, μάρκας Σαντέ, και δύο στριφτών με φίλτρο.

Σκουλαρίκι μύτης, από τιτάνιο, απολήγει σε μικροσκοπικό ένθετο κρύσταλλο.

Σελίδα εβδομαδιαίας εφημερίδας· όλες οι λέξεις μαυρισμένες, μία-μία, με λεπτό, μαύρο μαρκαδόρο.

Τρεις αναπτήρες — Ζίππο, Κρίκετ, Μπικ· μέταλλο, πλαστικό διάφανο και τυρκουάζ αντιστοίχως.

Ένα ρολό χαρτί υγείας, γκοφρέ.

Δεκαεξασέλιδο τυπογραφικό δοκίμιο βιβλίου υπό έκδοση.

Μια δερμάτινη τσάντα ταχυδρόμου· οι περισσότερες ραφές είναι ξηλωμένες.

Ίσως, κάπου ανάμεσα σε αυτά, να έχει παραπέσει και ο ίδιος.

[Σε ένα από τα τραπέζια, την επομένη της μετακόμισης· Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2015.]

.

© Spyros Petritakis

Bern, Antiquariat © Spyros Petritakis

.

[Spyros is a Berlin-based art historian, and pianist, who studies the relationship between music and the visual arts at the turn of the previous century. I have been sitting on this photograph for quite some time, looking for an appropriate text to accompany it, until I read today what Thanassis had written. It was perfect. The material remains of one’s personal life against the debris of others. Meaningless to whomever steals a furtive glance from a window. Life as a collection of curiosities. Life looking inwards]

.

Advertisements